пʼятницю, 20 вересня 2013 р.

Гончарський круг

Цей віщий голос я почув,
коли вже бронзову парчу
стелила осениця.
І я подався навпростець
у скіфський степ,
у таємницю.
До мене мовою підків,
стремен, рокованих віків
сама земля
бентежно промовляла.
А на небеснім вітражі
спливали хмарні міражі.
На сході в мареві червонім
я бачив череп у короні.
Я бачив привид булави
і гетьмана без голови.
Крізь полум’я і дим
ішов я поміж див,
загублений у часі.
А голос кликав і манив,
а голос віддалявся.
І ось уздрів я між яруг
оазу незвичайну,
а може, круг чи виднокруг
незгаслої гончарні.
Там серед чар
сидів гончар
і м’яв червону глину.
Там кружеляла кружина,
і я над нею линув.
Там били карлики горшки,
і розлітались черепки
з розгойданого круга.
Там друг на друга,
брат на брата
ішли затято.
І в содомі
на черепках росли хороми.
А в них сіроми безсоромні
співали пісню бойову
і колисали булаву.
Під гомін глуму і наруг
крутився круг,
місилась глина.
Гончар у маєві калини
ліпив пігмеїв і чортів,
лупив їх і вертів –
і з булавою,
з головою
у піч садив,
у пекло.
Але вони запекло
із покликом «Живу!»
хапалися за булаву
і по курганах,
по горбах,
по черепках,
по черепах
у радості і в горі
здиралися нагору…

* * *

Поволі гасли міражі
і розчинялися в іржі.
І щемно зойкала жура
із кругом наодинці.
Напевне, в казці гончара
я вдруге народився.

Немає коментарів:

Дописати коментар